1.
Szolgáltató
adatai:
A szolgáltató neve: BIYOVIS Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság
A szolgáltató székhelye: 6000
Kecskemét, Katona József utca 3.
Panaszügyintézés helye: 6000 Kecskemét Katona József utca 3.
A
szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló,
rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@biyovis.hu
Cégjegyzékszáma: 03 09 120394
Adószáma: 22729932-2-03
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve:
Kecskeméti Törvényszék Cégbírósága
Telefonszáma: +36 (1) 999-53-33
Fax száma: +36 (76) 509-437
Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-3874-2/2012/N.
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe,
e-mail címe:
SW stúdió Kft.
Cím: 6000 Kecskemét Vágó u. 5.,
E-mail: sws@sws.hu
Tel.: 06 20 962 5626
2.
Alapvető
rendelkezések:
2.1.
A
jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat
értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás
közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm.
rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A
vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is
irányadók.
2.2.
A jelen Szabályzat 2016.
május 9. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató
jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató
azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi.
Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a
weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan
érvényes.
2.3.
Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató
által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon
olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a
Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a
Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának
megtekintésére.
2.4.
Szolgáltató fenntart
magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon
megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a
webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése,
elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos
hozzájárulása nélkül.
2.5.
3.
A szerződés létrejötte
3.1.
A szerződés a Szolgáltató által üzemeltetett Webáruház felületén történő
regisztrációval, a jelen szerződési feltételek elfogadásával jön létre. A Webáruházban
történő vásárlás feltétele a regisztráció. A megrendelés akkor jön létre,
amikor a Megrendelő a megrendelést végső formájában jóváhagyja, az internetes
felületen a Szolgáltató részére elküldi. Szolgáltató a Megrendelő részére a
megrendelés adatait a regisztrált e-mail címre küldött elektronikus levélben a
megrendelés megerősítése céljából azonosíthatóan visszaigazolja. A Szolgáltató
a megrendelések beérkezésekor fenntartja magának a jogot, hogy a regisztráció
adatainak valódiságát vagy értelmezhetetlenségét ellenőrzése során, törölje, és
a feladott megrendelést érvénytelennek minősítse. A Szolgáltató a szerződést
nem iktatja, magatartási kódexnek nem minősül.
4.
Regisztráció/Vásárlás
4.1.
Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti,
hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit
megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
4.2.
Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait
megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez
köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató
kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival
veszi igénybe szolgáltatásait.
4.3.
A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott
adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért,
hibáért semminemű felelősség nem terheli.
4.4.
A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha
Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a
Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
5. Megvásárolható
termékek, szolgáltatások köre
5.1.
A megjelenített termékek a webshopban kizárólag online rendelhetők meg.
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a
törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
5.2.
A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét,
leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített
képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem
vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges
kinézete miatti különbözőség miatt.
5.3.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen
tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
5.4.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a
Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék
közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő,
esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a
Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a
helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat
vásárlási szándékától.
5.5.
Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék
valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie
szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján
a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön
létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben,
azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező
nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött
szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a
hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
6.
Rendelés menete
6.1.
Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba.
6.2.
Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát
beállítja.
6.3.
Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó
bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a jobb oldali kosár tartalma részre
pillantva.
6.4.
Ha nem szeretne további terméket vásárolni, Felhasználó a
"rendelés" gombra kattint és ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék
darabszámát. A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát.
Mennyiség véglegesítéséhez a "+", "-" ikonra kattint
Felhasználó.
6.5.
Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési
módot, melynek típusai a következők:
6.5.1.
Fizetési módok és
feltétel:
Személyes átvétel: Készpénzben a Szolgáltató által
megjelölt egyéb helyen történő átvételkor: Az áru átvételekor történő fizetés
választása esetén a Felhasználó a Szolgáltató által megjelölt egyéb helyszínen
fizeti meg a termék vételárát készpénzben. Készpénzes fizetésre csak magyar
forintban (HUF) van lehetőség.
Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt
termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a
Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben a
megrendelt termék(ek) átvételekor.
Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek
ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül
köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását
követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő
átvételére.
Fizetés bankkártyával: Felhasználónak lehetősége
van arra, hogy a rendelés összegét online bankkártyával rendezze.
6.5.2.
Szállítási
költség:
Egységesen 2198.- Ft
130 ponttól ingyenes a kiszállítás.
6.6.
Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy
az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése
illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő
ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra,
hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
6.7.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél
alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza. Felhasználó
köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken,
csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét
kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A
csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
6.8.
Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendel” gombra kattintva
tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a
megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy
e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
6.9.
Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat
lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani
tudja a bevitt adatokat.
6.10.
Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően 48 órán belül visszaigazolást
kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől
számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de
legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati
kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak
visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz
megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a
visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben,
mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a
fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
7. A
megrendelések feldolgozása és az adásvétel teljesítése
7.1.
A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A
megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a
megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt
követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben
elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
7.2.
Általános teljesítési határidő az alábbiak szerint alakul:
·
A munkanapokon 12 óráig beérkező rendeléseket még aznap feldolgozza a Szolgáltató és a GLS futárszolgálattal a megadott címre kiküldi.
·
A csomagok általában az ezt követő napon, de legfeljebb 48 órán belül
kiszállításra kerülnek a GLS futárszolgálat által.
7.3.
A megrendelőlapon lehetősége van kérni a Felhasználónak, hogy a
megrendelt árut más postacímre küldjük, ne a Felhasználó címére.
7.4.
Amennyiben a rendelés nagysága eléri
a 130 pont értéket, a szállítás ingyenes.
7.5.
Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának
átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére
köteles.
7.6.
Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a
dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre,
amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot.
A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a
vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.
7.7.
Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, a felek eltérő
megállapodásának hiányában, az eladó (jelen ÁSZF szerint: Szolgáltató) a
szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon
belül köteles a vevő (Felhasználó) rendelkezésére bocsátani a dolgot.
7.8.
Az Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt
tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a
szerződéstől elállni.
7.9.
A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni,
ha
a) a Szolgáltató a
szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a
felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél
fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna
teljesíteni.
7.10.
Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem
teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére,
köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó
által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül
visszatéríteni.
7.11.
Szolgáltató nem vállal felelősséget az ismertetők, leírások a
beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés
nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt
megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő
teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!
- Elállás joga
8.1.
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU
számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása
értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül
elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen
tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási
jogát.
8.2.
Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14
nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a
fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
8.3.
Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
8.4.
A termék visszaküldésének költségét a
fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
8.5.
Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék
visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű
használatból adódó anyagi kár megtérítését.
8.6.
Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott
termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó
személyére szabtak.
8.7.
A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
a. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző (pl.
vitaminok, táplálék-kiegészítők) termék tekintetében;
b. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely
egészségvédelmi vagy higiéniai okokból (pl.: táplálék-kiegészítők,
kozmetikumok) az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
8.8.
Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat
megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de
legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó
részére, beleértve a szállítási díjat is.
8.9.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési
móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
8.10.
Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a
szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő
megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy
Szolgáltató címen leadni.
8.11.
Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási
nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
8.12.
Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte
előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
8.13.
A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét
viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
8.14.
A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon
többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos
fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
8.15.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
8.16.
A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem
kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra
vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell
figyelembe venni.
8.17.
Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését
megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt
adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés
alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő
jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő
jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el
Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat
segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
8.18.
Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű
használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak
megtérítése a Fogyasztót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon
belül a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a
termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
8.19.
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
8.20.
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU
számú irányelve itt érhető el.
8.21.
Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen
Szabályzatban található elérhetőségeken.
8.22.
Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak
minősülő Felhasználókat illeti meg.
8.23.
Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt,
aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e (különösen
a viszonteladókat és a nagykereskedő felhasználókat!).
8.24. Elállási jog gyakorlásának a menete:
8.24.1.
Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az
elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a Szolgáltató elérhetőségeinek
egyikére elküldeni.
8.24.2.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék
kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14
napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát,
email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax
küldésének idejét veszi figyelembe.
8.24.3.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató
címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől
számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül,
amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell
megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása
miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.
8.24.4.
A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon
többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos
fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a
szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban
is gyakorolja elállási jogát.
8.24.5.
Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása
eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több
tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy
darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási
joggal.
8.24.6.
A vállalkozás követelhető a termék jellegének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenés megtérítését.
8.25. Vásárlói megelégedettségi garancia és jótállás
8.25.1.
Amennyiben nincs teljes mértékben megelégedve valamelyik termékünkkel,
mi visszavesszük, helyette akár más termék közül választhat, vagy azonnal
visszafizetjük a teljes vételárat Önnek, az Ön által megadott bankszámlaszámra
(nemzetközi formában - IBAN, SWIFT kód).
Az általunk forgalmazott termékek
megelégedettségi garancia ideje:
-
mágneses eszközre: 60 nap
-
elektromos eszközre: 30 nap
-
egyéb termékek esetén: 14 nap
A pénzvisszafizetési garanciát feltételek és
kérdések nélkül biztosítjuk Önnek. Az Ön által kifizetett pénzt a visszaküldött
termék és a számla megérkezésétől számított 10 napon belül küldjük meg.
A visszafizetés az esetleges szállítási díjra nem
vonatkozik.
Garanciális problémák esetén számla és jótállási
jegy ellenében tudunk eljárni.
A vásárlással kapcsolatos egyéb információkat az
Általános Üzleti és Szállítási feltételek szabályzata tartalmazza (letölthető: ITT).
Általános feltételek
Minden vásárláskor ÁFÁ-s számlát adunk!
Az általunk forgalmazott elektronikus készülékekre
az előírásoknak megfelelően telephelyünkön érvényesíthető minőségi és műszaki
garanciát vállalunk (1-2 év).
A garancia érvényesítés feltétele a termék
vásárlását igazoló számla (vagy másolata) bemutatása.
A megvásárolt termék postán is visszaküldhető
kecskeméti telephelyünkre "belföldi kisérőlevél postacsomaghoz"
(zöld) nyomtatvánnyal.
Postafordultával küldjük az új terméket, vagy a
szervíz állásfoglalását amennyiben a termék nem hibás.
Az utánvéttel, vagy portóval feladott csomagot nem
fogadjuk el!
A garanciális hiba esetén az oda-vissza szállítás
költsége a vásárlót terheli.
9.
Szavatosság
Hibás teljesítés
A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a
teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban
megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha
a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a
szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben
semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra
vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
Kellékszavatosság
9.1.
Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó
webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági
igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
9.2.
Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye
alapján?
Felhasználó –
választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy
a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére
Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső
esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy
másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve,
ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
9.3.
Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági
igényét?
Felhasználó
köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk
a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves (nem fogyasztó
felhasználó esetén 1 év) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már
nem érvényesítheti. A minőségüket rövid ideig megőrző termékek esetén a
minőség-megőrzési határidőig érvényesítheti a Felhasználó a szavatossági
jogait.
9.4.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a
vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
9.5.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől
számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket,
illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A
teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles
bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
9.6.
Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog
(termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági
vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
9.7.
Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági
igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
9.8.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor
hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal.
9.9.
Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
9.10.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági
igényét?
Termékszavatossági
igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Felhasználónak kell bizonyítania.
9.11.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól?
A gyártó
(forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól,
ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem
üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a
tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem
volt felismerhető vagy
– a termék hibája
jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak
(forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom
figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
- A szavatossági igény
esetén történő eljárás
10.1.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a
rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
10.2.
A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával,
vagy akár csak nyugtával).
10.3.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót
terhelik (Ptk. 6:166. §).
10.4.
A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási
igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
10.5.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó
rendelkezésére kell bocsátani.
10.6.
Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének
teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról –
az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez
fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles
értesíteni a fogyasztót.
10.7.
A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig
köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
10.8.
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy
kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
- Vegyes Rendelkezések
11.1.
Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe
venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy,
mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
11.2.
Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy
érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét
és érvényesíthetőségét nem érinti.
11.3.
Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem
gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való
lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó
kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy
alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi
feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a
későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
11.4.
Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
- Panaszkezelés rendje
12.1.
Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a
megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben
Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak
teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy
levél útján is közölheti.
12.2.
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint
orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz
azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal
kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy
másolati példányát átadja a vásárlónak.
12.3.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban
megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról
felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató,
és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
12.4.
Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági
vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken.
12.5.
Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a
békéltető testületi eljárást.
12.6.
Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
Nemzeti
Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088
Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím:
1428 Budapest, PF: 20.
GPS koordináták: X
19,071 Y 47,496
Központi
telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210
4677
E-mail: nfh@nfh.hu
12.7.
Vagy területi szerveihez:
Bács-Kiskun Megyei
Kormányhivatal
Műszaki
Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Osztályvezető:
Récsányi Ilona
Cím: 6000
Kecskemét, Szent István krt. 19.
Postacím: 6000
Kecskemét, Szent István krt. 19.
Telefonszám: +36
76 795 710, Telefax: +36 76 481 416
E-mail:
fogyved_daf_kecskemet@nfh.hu
Ügyfélszolgálat
(rezsipont):
hétfőtől
csütörtökig 8.00 – 16.00
pénteken 8.00 –
14.00
12.8.
Panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek
elérhetőségét itt találja:
Bács-Kiskun
Megyei Békéltető Testület
Címe:
6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma:
(76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu